محل تبلیغات شما

وظایف مدیر یا مدیران در اداره و ثبت شرکت تضامنی چیست ؟


در شرکت تضامنی شرکا باید لااقل یک نفر از میان خود یا از خارج به سمت مدیری انتخاب نمایند. با توجه به اهمیت مسئولیتی که شرکا در شرکت های تضامنی دارند، معمولاَ شرکا از میان خود یک نفر را به سمت مدیری انتخاب می کنند.


وظایف مدیر یا مدیران در شرکت های تضامنی بر اساس مصرحات قانون تجارت و مفاد شرکتنامه رسمی خواهد بود. اهم این وظایف به شرح ذیل است :
1- به ثبت رسانیدن شرکت :
چون طبق ماده 195 قانون تجارت، ثبت شرکت های تجاری اامی است، لذا شرکت تضامنی به محض تشکیل باید به ثبت برسد و مدیر یا مدیران شرکت آن را به ثبت رسانده و انتشار آگهی مربوط به تاسیس شرکت را جهت اطلاع عموم پیگیر باشند. برای به ثبت رسانیدن شرکت تضامنی بایستی مدارک ذیل به اداره ثبت شرکت ها تسلیم گردد :
یک- یک نسخه مصدق از شرکتنامه
دو- یک نسخه مصدق از اساسنامه ( اگر باشد)
سه- نوشته به امضاء مدیر شرکت، حاکی از پرداخت تمام سرمایه نقدی و تسلیم تمام سرمایه غیرنقدی با تعیین قیمت حصه های غیرنقدی
چهار- اسامی شریک یا شرکایی که برای اداره کردن شرکت معین شده اند.

2- اجرای مصوبات شرکای شرکت و مفاد شرکتنامه و اساسنامه و مقررات قانونی

3- دعوت شرکا برای تصمیم گیری های بنیادین در مواقع مقتضی

4- نظارت بر گردش امور مالی شرکت و تهیه ترامه و حساب سود و زیان سال مالی قبل و صورت دارایی و مطالبات و دیون شرکت و صورتحساب دوره عملکرد سالیانه جهت تسلیم به شرکا و تنظیم اظهارنامه مالیاتی جهت تسلیم به حوزه مالیاتی پس از تصویب شرکا، اگر موافق اساسنامه باید سال به سال به حساب شرکت رسیدگی شود. ( ذیل ماده 137 قانون تجارت ) که با توجه به قوانین مالیاتی باید به حساب شرکت سال به سال رسیدگی به عمل آید.

5- در صورت تعدد مدیران، دعوت از مدیران برای انجام امور شرکت به ترتیب و در مواعد مقرر در اساسنامه و تنظیم صورتجلسه لازم از مذاکرات و تصمیمات و انجام وظیفه بر پایه تقسیم کاری که از طرف شرکا بین مدیران به عمل آمده است.

6- منظور کردن همه ساله لااقل صدی پنج ( 5% ) یعنی یک بیستم از سود خالص شرکت به عنوان ( سرمایه احتیاطی ) یا ( اندوخته قانونی ) برای جبران زیان های احتمالی سال های بعد و عندالامکان با رعایت مفاد شرکتنامه، موضوع کردن اندوخته یا ذخیره اختیاری برای تامین ضررهای احتمالی و استهلاک اموالی که در اثر استعمال فرسوده شده و بهای آن ها کاهش می یابد، و نیز برای پر کردن محل خالی مطالبات مشکوک الوصول و نظایر آن .

7- تقسیم سود قابل تقسیم در پایان سال مالی بین شرکا، طبق ماده 119 قانون تجارت که می گوید :
" در شرکت تضامنی منافع به نسبت سهم الشرکه بین شرکا تقسیم می شود، مگر آن که شرکتنامه غیر از این ترتیب را مقرر داشته باشد ".

8- انجام کلیه وظایفی را که طبق قوانین و مقررات مرتبط به موضوع برای اداره امور شرکت لازم است و نیز در شرکتنامه پیش بینی شده است و ارسال صورت جلسات مصوبات شرکا، به مرجع ثبت شرکت ها جهت ثبت و آگهی مراتب لازم الثبت در دفتر ثبت شرکت ها، امضای اوراق و اسناد با رعایت پیش بینی های معموله در شرکتنامه .
به طور کلی ضابطه در اداره کردن امور شرکت تابع شرایط مقرره بین شرکا خواهد بود و در موارد سکوت شرکتنامه بایستی از مقررات مربوط به سایر شرکت ها در ارتباط با موضوع اخذ ملاک شود، از قبیل مواد 105 و 144 و 164 و 5 معطوف به ماده 121 قانون تجارت و یا مواد 1 و 125 و 135 و 136 و 212 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/ 12/ 1347.

9- پیگیری انتشار آگهی مربوط به موارد زیرین در مرجع ثبت شرکت ها :
الف- تغییر اساسنامه شرکت
ب- تمدید مدت شرکت زائد بر مدت مقرر
ج- انحلال شرکت ( حتی در مواردی که انحلال شرکت به واسطه انقضای مدت شرکت صورت می گیرد) .
د- تعیین کیفیت تفریغ حساب
ه- تبدیل شرکا
و- خروج بعضی از شرکا از شرکت
ز- تغییر اسم شرکت
( ماده 200 ناظر به ماده 196 و 197 راجع به ثبت مراتب در دفتر ثبت شرکت ها و انتشار آن ها در قانون تجارت )

اجاره جت‌ شخصی به شاخ‌های اینستاگرام

فروش ۷۵۰هزار دلاری مونالیزا با ریش و سبیل

بیخوابی تاثیری مشابه با مصرف الکل روی مغز دارد!

شرکت ,ثبت ,شرکا ,تضامنی ,های ,سال ,ثبت شرکت ,قانون تجارت ,شرکت تضامنی ,شرکت ها ,به ثبت

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

~CHARMING HELL~ Edward's receptions nelektpectsnuf فروشگاه اینترنتی سوپری خرید اینترنتی خودكار قلم چند کاره جادویی موبایل تبلت گوشی 2020 السلام علیک یا فاطمة الزهراء سلام الله علیها thersegaso طرفدار bagavogamb gardvodaweal